2011. február 23., szerda

és a saláta..

Öten vagyunk a családban, négy gyerek és én, ketten hízásra hajlamosak, hárman ennek az ellenkezője, ők bármit ehetnek, na esznek is.  A sütés-főzés örömei között folyamatosan próbálok napi egy étkezést nyers élelmiszerrel kiváltani, legyen az gyümölcs vagy zöldségféle. Nyáron ez nagyon egyszerű, előveszek egy tál cseresznyét vagy epret de a sózott paradicsom vagy uborka is nagy sztár nálunk. És mert most tél van, marad a gyümölcs vagy zöldség saláta és persze a levek.
No, a tegnapi perecet rúd formában is megsütöttem, egyrészt, mert a perec szaggatás után a maradék tésztát hamarabb feldolgozom így,  másrészt a saláta mellé valahogy jobban el tudtam képzelni a rúd vagy inkább pálcika alakját, mint a perecét.
Jégsaláta lett az alap. amit meglocsoltam Cézár öntettel. Erre kerül ruccola, a ruccolával még díszítettem is a tányért. Legfelülre a ruccola mély zöldjébe egy kis marék nagyon apróra vágott sárgarépát tettem. Egy nagy paradicsomot felszeleteltem, majd a szeleteket félbe, és ezeket is ráhalmoztam a salátaágyra. Egy narancsnak késsel levágtam a héját, majd a narancsot kockákra aprítottam és ez is a salátára került. A végén őrölt lenmagot szórtam az egészre és mellétettem két rúd fokhagymás-lenmagos-sajtos valamit.
A lenmagot napi szinten használom, mert a lenmag tartalmazza a legtöbb és legtisztább esszenciális olajat, amelyre a szervezetünknek szüksége van. Én néha-néha bekapok egy kanálkával, de a gyerekeket erre sehogy nem tudom rávenni, nekik találtam ki a különböző lenmag szórásokat és mára azért már szeretik is.


Téli saláta fokhagymás-lenmagos-sajtos pálcikával

Jégsaláta, ruccola, répa, paradicsom és narancs.

Sajtos és fokhagymás.lenmagos rúd.


Nincsenek megjegyzések: