2012. január 21., szombat

Diós krémes szelet

Dittánál láttam a Diós krémest, ami eszembe juttatta anyósom egyik süteményét. Alul vaníliás piskóta volt, felül pedig diós-kakaós krém, a tetején tejszínhab. Nagyon régen tudtam a receptjét és sütöttem is, de nem emlékszem rá, csak halványan rémlik valami belőle. Így aztán, csináltam valamit, ami a kettő ötvözete.
Ditta diós krémesének a tésztáját sütöttem meg, elismerésem, nagyon jó recept! Könnyű, finom, tökéletes állag, laza, de nem gyűrött piskótaszerű tészta. Én annyit tettem hozzá, hogy citromhájat reszeltem bele, nekem a dió mellé ez mindig kell.
A krémhez 6 dl tejben megfőztem két vaníliás pudingport, miközben 200 gramm margarint kikevertem 300 gramm porcukorral és fél üveg rumaromával. A kihűlt pudingot beletettem a porcukros vajba, alapos keverés után három maréknyi darált diót szórtam bele és tovább kevertem. Sima, kellemes krém lesz belőle, kicsit kemény, de igen jól kenhető.
A sütemény tetejére kakaómázat készítettem, mostanában valahogy jobban bejön a kakaóból készült máz vagy öntet, mint a csokis. Talán ez még a Karácsonyi csokoládévilág hatása.

Nincsenek megjegyzések: