2012. október 22., hétfő

Csokis-répás muffin

Egy nagyon kedves barátomnál reggeliztem csütörtökön,  a sokféle reggeli finomság között találtam egy süteményt. Kicsit elvettem belőle, kicsit hozzátettem és muffin formába öltöztettem.
Üst alakú keverőtálamba öntöttem egy doboz kefírt, egy doboz olajat, két doboz cukrot, csipet sót,levés reszelt szerecsendiót, fahéjat és gyömbért, kettő egész tojást és három közepes répát (finomra reszelve). Kicsit dolgoztam vele, kevergettem, és amikor megfelelően homogénnek találtam, tettem bele 3 pohár lisztet, kettő sima és egy pohár rétes lisztet. Egy egész sütőpor helyett ugyanannyi mennyiségű bázikus porral lazítottam a tésztán. Húgomtól az ötlet, köszi, jól bevált!
Végül apró kockákra vágott csokit kevertem lazán a tésztához.

A kakaós muffin annyiban különbözik a répástól, hogy a liszt mellé tettem 2 evőkanál cukrozatlan kakaóport, a fele cukrot pedig csokoládé porral váltottam fel. A muffinok közepébe erdei gyümölcsös lekvárt helyeztem.
Tejjel vagy kávéval remek süti reggelire is, nálunk holnap így kezdődik a nap.








Nincsenek megjegyzések: