2015. szeptember 19., szombat

Perec salátával

Kisfiam kedvenc mondókája szerint a perec sós és ropogós. Az enyém sajtos, fokhagymás és lenmagos. A címbeli salátát holnap mutatom meg, nem akarom keverni a képeket és a leírásokat.

Perecvilág, történetek, hagyományok , receptek a Kárpát medencéből címmel jelent meg 2006 júniusában egy kiadvány. Természetesen a perec kialakulásának története mellett számos híres perec recepttel ismerkedhetünk meg.
Az egyiket ma meg is sütöttem. Az eredeti recept a következő:
60 dkg liszt, 25 dkg margarin, 4 egész tojás, 15 dkg Hóvirág sajt, 15 dkg juhtúró, 2 dl tejföl,  fél dl tejben feloldott 2 dkg szalakáli, 2 dkg só, 40 dkg Parmezán sajt.
Az összes hozzávalót összegyúrjuk a Parmezán és a tojások kivételével. A tésztát fél cm vastagra nyújtjuk és perecszaggatóval kiszúrjuk. A tetejét megkenjük a felvert tojással, majd megszórjuk a reszelt Parmezánnal.
Én a juhtúrót kihagytam a receptből, mivel nem volt itthon és nagyon ráálltam a perec sütésre így halasztani holnapig nem tudtam volna. Kicsivel több tejfölt tettem bele, ezzel pótoltam a kihagyott túrót. A recept 4 egész tojást és 40 dkg Parmezánt irányoz elő, nekem kettő tojás bőven elég volt a kenéshez és 15 dkg Parmezánt reszeltem a tészta felére. Azért a felére, mert a másik felét a tojáskenést követően fokhagyma sóval és őrölt lenmaggal szórtam meg. A Hóvirág sajtot helyettesítettem valamilyen zsíros sajttal, amit tegnap vettem a Tescoban, a Parmezán valóban Parmezán maradt...Szép is lett és finom is lett.
"Sósat, sósat, jó ropogósat, aki vesz, annak lesz, aki nem az éhes lesz"











4 megjegyzés:

Adryenn írta...

Imádom a perecet,mindenféle verzióban.Kifogom próbálni,mert még sohasem sütöttem:-)
Perecszaggatót hol lehet kapni?

Életünk és ételeink írta...

Szia Adryenn, én még nagyon régen vettem egy háztartási cikk boltban, de már vadászom az újat, ha találok, szólok! Próbálom feltenni az oldalra a pereces kiadványt Pdf formátumban, szerintem tetszeni fog!

Ditta tortái írta...

Nagyon finni kis sós sütik,én piacon vettem olyan szaggatót,szerintem vásárokban lehet kapni:-)

Életünk és ételeink írta...

Szombaton megyek vásárba, remélem, ott kapok.