2012. január 30., hétfő

Aranygaluska vaníliapudinggal

Az aranygaluska egy fenemód közkedvelt kelt tészta, szinte minden gyerek, de édességkedvelő felnőtt is odavan érte. Persze mint az édes kelt tészták általában, ez is frissen kisütve a legfinomabb. Egészen más, mint amikor áruházak polcairól zacskóba csomagolva kerül az asztalra, mert ez itthon, konyhánkban ontja vaníliás, kalácsos zamatát mialatt sül. Én nagyon szeretem a konyha illatát, abból is legjobban a kelt tésztaféléket. Igen, hiszen ez a mindennapi kenyerünk, nem baj, ha egy kicsit édes, netán töltött, valahogy akkor is ez a legtermészetesebb tésztaféle számomra. Sütök is minden nap valamit belőle.


Egy dl szobahőmérsékletű tejbe teszek 40 gramm cukrot, 25 gramm élesztőt é egy kisebb maréknyi lisztet. Hagyom felfutni, amikor kész, hozzáöntöm 500 gramm liszthez, adok még hozzá 100 gramm olvasztott vajjal elkevert 3 db tojás sárgáját, 2-3 dl langyos tejet, csipet sót, reszelt citromhéjat és hólyagos tésztát dagasztok belőle. letakarva duplájára kelesztem.
 Amikor megkelt, 1 cm-es vastagságúra nyújtom és olajos pohárral félholdakat szaggatok belőle. Tepsiben sorba teszem őket, meglocsolom olvasztott vajjal és cukorral, darált dióval bőven. Addig rétegezem, amíg elfogy a tészta, én egy kisebb tepsiben két rétegig jutottam. Újból locsolunk és szórunk, majd engedjük kelni még úgy 30 percig. 180 fokos sütőben aranybarnára sütjük.
Mialatt az aranygaluska sül, elkészítem a vanília pudingot. Egyszerűen csak a szokásos egy zacskó pudingpor-fél liter tej helyett egy zacskó pudingporhoz 6-6,5 dl tejet használok, cukrot pedig ízlés szerint. És persze egy kis vanília utánpótlás, pici darab vanília rudacska, amit beleforralok a tejbe. Mi a fenti mennyiségű galuskához két csomag vaníliás pudingból készült sodót faltunk fel.



1 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Nagyon-nagyon szeretem és még sosem készítettem! Eljön az ideje! Nagyon gusztusos látvány! :))