2012. december 31., hétfő

Sajtos roló

Bolti leveles tésztával dolgoztam, egyszerűen csak mert nem volt időm magam készíteni. A napok olyan gyorsan múlnak!
A leveles tésztát 1 cm-es csíkokra vágtam fel, és a csíkokat feltekertem a kürtös kalács sütőkre. A második eresztésnél már tettem alufóliát alá, mert így könnyebben lecsúszik a megsült tészta a sütőről. 220 fokos sütőben, meg-megforgatva , kb. 10 perc alatt megsült a roló.

A sajtkrém:
Kétféle sajtot használtam, érett (belegen) Gouda-t és füstölt Ementálit.
Finomra paszírozott túrót és közel ugyanannyi vajat jól elkevertem, majd tojásos sajtos  besamel krémet főztem  egy dl tejből, kevés lisztből és egy tojás sárgájából meg 30  dkg reszelt sajtból.  A kihűlt besamelt a vajas túróhoz kevertem, fűszereztem borssal és egy kis  gerezd (csókolózásnyi) zúzott fokhagymával. Lazításképpen 1 dl felvert tejszín ment bele a legvégén. Ezzel a könnyű és finom krémmel megtöltöttem a rolókat, a végeit reszelt sajtban megforgattam és kész is. A hűtőben várják az estét és pezsgő társaságát.





Nincsenek megjegyzések: