2011. március 2., szerda

Erdélyi piskóta tészta

Barátnőm szülinapján egy olyan sütivel volt alkalmam megismerkedni, amely azonnal elnyerte a tetszésemet. Nem is annyira a süti, mint maga a tészta. Leheletkönnyű piskótának véltem, aztán kiderült, hogy egyáltalán nem piskóta. Barátnőm anyukájának és nagymamájának süteményes füzetéből másoltam hát ki a következő tészta receptjét. A próbasütés megtörtént, s bár még nem egészen olyanra sikeredett, mint az övé, de mostantól piskótát nem sütök, helyettesíteni fogom ezzel az általam Erdélyi piskótának keresztelt tésztával..
1-1,5 dl olajat kikeverek egy vizespohár cukorral (én most sütőcukrot használtam), majd két tojás sárgájával tovább keverem. Adok hozzá 2,5-3 dl tejet, csipet sót, és annyi lisztet, hogy a piskóta tésztájánál hígabb állagot nyerjek. A liszt adagolásánál teszek bele fél zacskó sütőport és egy kanál holland kakaóport.
170 fokon sütöttem, a végén levettem 150-re.
Az eredeti recept szerint a tojások fehérjéből kemény habot lehet verni, cukorral tovább keményíteni és a habba tehetünk kókuszreszeléket vagy diót. Mivel mi nem rajongunk a tömény tojáshabért, így én most a felvert tojáshabot a tésztához adagoltam, nos, nem kellett volna, legközelebb nem is teszem. Mindenesetre a két tojásos álpiskótából akkora mennyiség lesz, mint egy hat-hét tojásos valódiból lenne.
A tésztából én ma egy téli banános kockát készítettem, de azt nem itt írom le az alapreceptnél.

3 megjegyzés:

Emoke írta...

A banános jól nézett ki, jöttem ide a tésztáért :) Elmentve! Köszi :)

Névtelen írta...

Ez hasonlít ahoz amit mi kavart tésztánaj hívunk :)) 4 egész tojás,csésze olaj,csésze tej,csésze cukor,liszt ,sütőpor.2/3-át beleöntöm a tepsibe,a többibe meg kakaót teszek és rácsurgatom.Tarka boci lesz belőle.

Életünk és ételeink írta...

Akar lehet az is, scak ebben aranyaiban kevesebb a tojas. Erdelyi piskotanak en neveztem el. Ki is probalom a Tarka bocit.