2012. március 13., kedd

Finom muffin

Nem vagyok egy rutinos muffinsütő, bár hihetetlenül egyszerűnek tűnik, nekem ritkán sikerül igazán finomra. Persze az is lehet, hogy az elvárásaim túlságosan nagyok egy muffinnal szemben. Szeretem ha a a tésztája puha, omlós, az íze pedig karakteres. Nem szeretem, ha kérges. Ritkán jön össze, mondhatom, hogy eddig még sosem.
Tegnap este mégis sütöttem muffint. Gyorsan, pár perc alatt, és lám, nagyon finom lett. Le is írom, hogy miből készült.


100 gramm félig olvasztott margarint elkevertem 100 gramm cukorral és vaníliás cukorral. Tettem hozzá 2 egész tojást, két kanál mézet, egy kanál holland kakaóport és egy kis reszelt citromhéjat.
100 gramm sima, 20 gramm kukorica liszttel és egy teáskanálnyi szódabikarbónával sűrű masszává kevertem, lazítottam 2 evőkanál tejjel, ez lehet tejszín is, majd beleraktam 80 gramm csokilencsét.
A muffinsütőt a felénél kicsit jobban töltöttem meg, a tetejére szórtam még csokidarabokat és 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütöttem.
Fénykép nincs, hiszen a muffin nem szép, mondhatjuk csúnyácska is, már ha nem cupcake-et készítünk belőle.
Ez egy icipici adag, 7-8 darab lesz belőle.


Nincsenek megjegyzések: