2012. március 20., kedd

Paradicsomos csirkecombok bulgurral és kakukkfüves sült krumplival

Az édes paradicsom és a kakukkfű mind a nyár ölelő melegét idézi. Ezt az ételt többnyire nyáron készítem, talán ettől lett ma olyan perzselő, nyárias kedvem. Ki tudja?
Az egész csirkecombokat lebőröztem és kétfelé vágtam. Kevés olajon megfuttattam egy nagy fej hagymát, majd a húsokat megforgattam benne. Miközben pirult, sóztam és fűszereztem. Babérlevelet legalább hármat tettem hozzá. Őrölt fekete bors és kurkuma egy kávéskanálnyi, mozsárban tört  koriander egy teáskanálnyi került bele. Én még tettem hozzá egy csipet római köményt és nagyon kevés szecsuáni borsot,amit mindig frissen török durvára mozsárban. Az ételnek ettől keleti hatása nem lesz, de különleges ízt kap. A megpirított husira ráöntök fél-1 l házi paradicsomlevet és az egészet sűrűre főzöm. A legvégén teszek hozzá 1-2 gerezd fokhagymát. A paradicsomlé kicsit édes, zelleres íze kiemeli a húshoz használt fűszerek aromáját.
Ma kétféle körettel tálaltam a paradicsomos csirkét. Az egyik a bulgur, amit egyszerűen csak sós vízben puhára főzök. A másik apró burgonya megfőzve, majd olajon hirtelen átsütve. Ehhez csak sót és csipetnyi kakukkfüvet teszek. Melegen a legfinomabb.
A fotó olyan amilyen, megint nincs itthon a fényképezőgépem. Az én tányéromat fényképeztem, melyen látható, hogy nem sok húst eszem, plusz diétázom.


1 megjegyzés:

Kati írta...

Ínycsiklandóan hangzik:)