2012. november 10., szombat

Cukros-fahéjas csavart rúd

Hosszú volt ez a hét, gondolom nem csak nekem. Épp ma reggel gondolkodtam azon, hogy mekkora szerencse, hogy amikor itthon lehetek, van kedvem sütni és főzni. Mert nekem van. Ehhez soha nem vagyok fáradt, elkap az ihlet, elkezdek keresgélni a receptjeim között, hátha előkerül valami elfeledett finomság, vagy körbenézek a neten és hupsz, irány a konyha!
Ma reggelire ezt a cukros-fahéjas csavart rudat sütöttem, forró kakaóval ez a vasárnapi reggeli.
A receptet Andinál találtam, aki Limarától hozta.
600 liszt,30 gramm élesztő,3 dl tej,6 dkg olvasztott vaj, 1 tojás, 2 tojás sárgája, 3 evőkanál cukro és csipet só.
Az élesztőt felfuttattam egy kevés tejben egy kevés liszttel. A tejet és a lisztet egyébként az előre kimért mennyiségekből vettem el. Rugalmas, félkemény tésztát dagasztottam a cukros lisztből, a tejből, a vajból, a tojásokból, csipet sóval . Mindezt tegnap este csináltam, így egész éjjel kelt a tészta.
12 nagyjából egyelő részre szedtem, a gombócokból rudat sodortam, ezt a kisebb nyújtófámmal kinyújtottam és kúpokat sodortam belőle.
Hagytam még kelni egy kicsit majd 180 fokos sütőben szép ducira sütöttem őket. Olvasztott vajjal megkentem miután kiszedtem a sütőből , és fahéjas cukorban meghempergettem.
Finom, nekem ez a mennyiségű cukor kevés, kicsit lehetne édesebb.Legközelebb több cukorral készítem.





Nincsenek megjegyzések: