2011. március 24., csütörtök

Pangasius majonézes tészta salátával

Hobbychef-nél jártam a napokban,  nála megkívántam. Úgy három éve fedeztem fel a Pangasiust , azóta pedig heti rendszerességgel esszük, hiszen teljesen és megbízhatóan szálkátlan, így a kicsinek is bármikor adhatom.
A kiolvasztott halat besózva és reszelt citromhéjjal megszórva hagyom várakozni.
Ezalatt sós vízben megfőztem a rizstésztát, ami sajnos kissé túlfőtt, a képeken ez látszik is, mert közben beszélgettem a szomszédasszonyommal a kertben, és a téma jónak bizonyult....
Kb. fél dl olívaolajba belekevertem 4 gerezd fokhagymát, egy kávéskanál kurkumát, kevés őrölt fehér borsot és sót, majd ebbe a fűszeres olajba tettem bele a leszűrt tésztát. Fedő alatt hagytam kihűlni, hogy az illatok és aromák nehogy elszálljanak.
Kihülés után 1 dl majonézzel összekevertem a darabokra hullott tésztát..
A sós-citromhéjas halfiléket zsemlemorzsába mártottam és olívaolajjal megkent serpenyőben kisütöttem.
Röviden és velősen ennyi.
A halszeletekre facsart citromlé és a sózott retek csak hab  a tortán.
Mai ebédünket nem akartam publikálni, mert a képek igen gyatrák, de akkora elismerést kaptam a gyerekektől, hogy gondoltam, ennek is be kell kerülnie az életünk receptjei közé.




7 megjegyzés:

Kati írta...

Én is kérek, nagyon ízletes lehet, és a tálalásod is nagyon szép.

Panna írta...

Finom halacska! Nagy rajongójuk vagyok. Jöhetne most is egy adaggal!

Életünk és ételeink írta...

Sziasztok, mindkettőtöknek adnék én szívesen!

Beastie írta...

Szegény pangasiusról most olvastam egy nem túl barátságos cikket. Egy darabig most mellőzzük...... bár valóban ez az elérhető árú hal az elérhető helyeken..... Nekem ízlett, amikor ettem, a családom határeset :)

Életünk és ételeink írta...

Nah igen, én is mindenről olvasok mindent, épp a múltkor néztem egy ismeretterjesztő filmet arról,hogy a bolti csirke és tojás nemhogy hasznos, de káros az emberi szervezetre,, szóval már el is határoztam, hogy remetének vonulok és állatokat tartok meg növényeket termesztek egy tiszta tájon, halat fogok és madarat lövök. Addig azonban maradnak a megvehető áruk és az azokból készített ételek.

Beastie írta...

Igen, a legrosszabb a bizonytalanság és az ebből eredő elbizonytalanodás. BIO termesztő mondta, hogy bizony ők is permeteznek, de csak akkor, amikor nem fúj a szél, hogy ne vigye át másra.

Életünk és ételeink írta...

20 éve nem használok ételízesítőt (pedig ez akkoriban még nagy divat volt)ugyancsak 20 éve nem iszom buborékos vizet,a készételeket nem ismerjük, sok zöldet eszünk, jó ideje figyelek a lugosításra,gyógyteákat iszunk, szóval azt hiszem, mindent megteszek az egészséges életmód érdekében.Közhelyesen mai világunkban nehéz ennél többet tenni, hiszen ahogy írtad, a bio termesztő is permetez!Teljesen naturális életmódot egy esetben tudok elképzelni és remélem a megvalósítás sem várat már sokat magára.Pl.egy ilyen helyen:http://blog.orbandomonkos.hu/2010/09/10/erdely-2010/