2011. július 24., vasárnap

Habcsok es pogacsa

Nem sikerult a fényképezés, tulajdonképpen amiket sütöttem, azokat inkább nem is akartam lefotózni.
Kezdem a habcsókkal, amibe instant kávé helyett én mogyoróvajat tettem. Mivel cukorsziruppal készítettem, a hab azonnal összeesett a még langymeleg sziruptól. Hiába tettem a hűtőbe, attól felverni , főleg keményre verni már nem tudtam. A végén, csak mert nem szerettem volna kidobni és kísérletezőkedvem határtalan, a folyós habmasszát a sütőben megsütöttem. 100 fokon, inkább szárítottam órákig. Igazán finom  kemény ostyalapot kaptam eredményül, természetesen mogyoró ízűt. Kicsi kuktám nutellával eszegette a délutáni mesenézés idején.Holnap málnahabot készítek és ahhoz fogom tálalni, szerintem remek lesz.
A pogácsa inkább zsemleszerű, nem az én hibám, a recept ilyen. Én jobban szeretem a tartalmasabb pogikat, a túrósat, krumplisat vagy a sajtosat, de a mai tárkonyos leves mellé gondoltam ez is jó lesz. És lám, a pogácsa miután kihűlt, nagyon finom lett, majdnem visszavonom, hogy zsemleszerű. Hazaérkező éhes gyerekeimnek nagyon ízlett.

.

Nincsenek megjegyzések: