2011. július 25., hétfő

Sajtból van a hold

Alaposan bevásároltam sajtból. Na nem leértékelésen vagy kiárusításon, hanem Hollandiából. Szép darab parmezánt, amit sajtvágó késsel három nagyobb darabra vágtunk, és külön-külön becsomagolva tettem el a hűtőbe. Rengeteg tésztát eszünk, perszehogy olasz tésztát, azokhoz remek lesz, hogy mindig van itthon.
Be is terveztem jó paradicsomos-húsos bolognai lasagne-t, aztán valami finom bazsalikomos pestos gnocchit és mi nagyon sokszor esszük a pastat csak kifőzve alla dente természetesen, kevés olívaolajjal meglocsolva és parmezánnal megszórva. Én ilyenkor más fűszert nem is teszek hozzá, hiszen a parmezán és az olíva annyira erőteljes, hogy nincs is más ízre szükség.
Tervezek még egy finom pogácsa vagy perec sütést is, esetleg mindkettőt, na azért nem egyszerre..
Vettem még füstölt sajtot, enyhe, finom füstölésű zsíros sajt, persze az, hogy zsíros, inkább csak a parmezán elfogyasztása után jutott eszembe róla, talán annyira mégsem, de mindenesetre sokkal lágyabb és krémesebb, mint pl a Karaván. A gyerekeknek szendvicshez vagy egy forró pirítósra leheletvékony szeleteket ejtve finom lesz reggelire.  Emellé már csak egy tea dukál azt hiszem.
Egy másik, nem túlzottan erőteljes sajtot is hoztam, amelyet hamburgerhez vagy szendvicshez gondoltam, de jó lesz a sajtos pogácsába is és sajtos makarónihoz és persze a megunhatatlan meleg szendvicset is ebből sütik a kölykök amikor éjszakánként hazaérnek egy-egy ps partyról. Sajtos tejszínes csirkemell is készülhet belőle, krumplipürével és paradicsomsalátával. Mondjuk vasárnap ebédre, ha a hugaim meglátogatnak(ugye?).
Az utolsó fajta, amit vettem, egy paprikás sajt, no nem  paprikaporral ízesítve, hanem enyhén csípős piros színű paprikakockákkal. Nehéz barnakenyér szeletekkel és főtt tojással fogom tálalni hétvégén reggelire.
Az összes sajt egy holland biofarmon készült, pasztörizálás nélkül és ez icipicit érződik az ízükön. Olyannyira kicsit, hogy inkább finomabb tőle az íze, mintsem rontana rajta. Sokszor kóstoltam olyan sajtot, ahol számomra ez az íz, ez a buké elviselhetetlen volt, ezekben a sajtokban ez inkább pikáns aroma, most jól be is indult a  nyálelválasztásom..
Ma az összeset megkóstoltuk, sajtvacsoránk volt. Zöldséghámozóval szeleteltük, mert sajtszeletelőnk (még) nincs, én eddig tudatlan módon késsel kockáztam vagy szeleteltem a sajtokat. Nah már tudom, hogy nagyon rosszul csináltam, a hajszálvékony szeletek valahogy sokkal ízletesebbek. És persze szobahőmérsékleten, amit ugyan tudtam eddig is, de ritkán foglalkoztam vele. ma megkóstoltam így is úgy is, és mostantól biztosan nem esszük hidegen. Kedves sajtszakértőmtől sok mindent megtanultam a sajtfogyasztás művészetéről. S gyanítom, ez csupán a kezdet volt..

Nincsenek megjegyzések: