2012. december 23., vasárnap

Gesztenyés fatörzs és mézeskalács

A második a sorban a mézeskalács, vagy mézes puszedli. Pár darab mézeskalácsot sütöttem csak, amivel a mézes-krémes tortát díszítem, a többi tésztából puszedlit sütöttünk, amit azért - mégiscsak karácsony van- fényes cukorhabbal feldíszítettünk. A mézes tészta amolyan azonnal puha tészta.

Ma reggel jó korán ébredtem, és sajnálattal láttam, hogy a tegnapi mindent beborító zúzmara teljesen eltünt. Kicsit szomorú voltam és titkon abban bíztam, hogy a zúzmara eltűnése hátha a hó kezdetét jelenti. És talált!!
Gyönyörű hóesés van reggel óta, a Karácsonnyal együtt zúzmarát, hűvös szelet és gyönyörű havazást is kaptunk.
A hideg és a hó no meg persze a Karácsony ihlette gesztenyés fatörzs a mai reggelen készült, mai napi desszertnek.
6 tojásból kakaós piskótát készítek. A piskóta készítés egyik titka, hogy amikor összeforgatjuk a fehérje habot a többi hozzávalóval, ne kevergessük, inkább legyen kicsit márványos a tészta- na azért nem nagyon-de semmiképp ne keverjük ki belőle a levegőt, hiszen attól lesz habos a piskótánk. Én a tepsibe való tételekor látom a tésztán, hogy jó lesz e vagy sem. Amikor a tepsibe szét kell terítenem, húznom a kicsit rugalmas habos piskótát, akkor biztosan sikerült, ha szinte szétfolyik, akkor biztosan nem..:)
12 dkg margarint elkevertem 10 dkg porcukorral és egy kis rummal, ebbe a puha krémbe kevertem másfél csomag reszelt gesztenyemasszát.
A kihűlt piskóta tekercset megtöltöttem a gesztenye krémmel, kicsit díszítettem pisztáciával és édes gesztenye masszával, majd édes tejszínhabbal mind megettük.

Nincsenek megjegyzések: