2012. december 22., szombat

Karácsonyi linzer

Az első a Karácsonyi sütemények sorában. Hagyományos puha linzer tészta, barack, eper és málna lekvárral. Első lett, mert ennek kicsit puhulnia kell egy dobozban. A következő a mézeskalács, amit már a hűtőben pihentetek, este fogjuk kisütni és díszítgetni. A mézes krémes torta lapjait szintén ma sütöttem, még vacilálok, hogy mikor töltsem bele a krémet,de azt hiszem a holnap lesz a nyerő. Mi nem szeretjük túlságosan puhán, így a hétfői vacsora egyik fontos részeként a vasárnapi betöltés épp jó lehet.
Közben Nimi úgy tűnik, skarlátos, délután jön az orvos, remélem nem fogja igazolni az előzetes diagnózisomat...

A linzer receptje:

30 dkg finom liszt
20 dkg sütővaj vagy vaj, én 15 dkg vajat és 5 dkg zsírt használtam
10 dkg porcukor
csipet só
1 tojás sárgája
tehettem volna hozzá vanília esszenciát vagy cukrot, de kimaradt..

A tésztát tegnap este megcsináltam és ma reggelig hagytam a hűtőben. 3-4 mm-re nyújtom, csillag formákra szúrom és 160 fokos sütőben sütöm egész világosra. Amikor kihűlt, összeragasztom, előtte a felső lyukas csillagokat porcukorral bőven meghintem.


A lisztet lehet 70 / 30 százalékban darált dióval vagy akár darált mandulával helyettesíteni, vagyis inkább tökéletesíteni.

Nincsenek megjegyzések: