2011. augusztus 21., vasárnap

Ciambelle



Napok óta bennem van a fánk kísértése, finom cukros, fahéjas fánkra vágytam. Legfőképpen arra, hogy megsüssem, hiszen mindenki szereti,az összes gyerek egyik kedvence.
Egy olasz fánk receptje akadt a kezembe, tésztája igen hasonlatos a magyar kőttes fánk tésztájához. Laura Adamache receptje alapján sütöttem ma. A kelesztést ő egészen másképp csinálja, mint én szoktam. Kipróbáltam ezt a "kelesztőgolyós" műveletet, nos, semmi különbséget nem találtam sem a tészta állagában sem pedig az ízében, viszont annál macerásabb a dolog. Maradok hagyományaimnál..
Laura szerint 2-3 nap múlva is finom és puha marad, ha esetleg marad belőle valami, tesztelni fogjuk..







Ciambelle recept

Kovászkészítés: 80 g vízből, 25 g élesztőből  50 g vízzel kis golyót gyúrunk, amelyet langyos vízzel teli edénybe helyezünk. Előtte késsel egy keresztet rajzolunk rá, ennek az okát nem nagyon értem, de azért csináljuk csak meg!

Tésztagyúrás: 360 g lisztet, 70 g cukrot, egy csipet sót, kis vaníliás cukrot vagy vanília aromát, 80 g szobahőmérsékletű vajat, 2 egész tojást és két tojás sárgáját, egy citrom reszelt héját összegyúrunk. A masszára rákenjük a megkelt kovászt és rugalmas tésztát dagasztunk belőle. Letakarva kelesztjük.

Miután a duplájára kelt, kinyújtjuk és pogácsa szaggatóval kiszúrjuk, majd a nagyobb körök közepét kis fémszúróval kiemeljük. Hagyjuk még kelni 10-15 percig, majd forró olajban kisütjük. Fahéjas cukorban meghempergetjük.





2 megjegyzés:

Panna írta...

Most én is megkívántam a fánkot :))

Életünk és ételeink írta...

Jajj, mi hamar eltüntettük!