2012. február 26., vasárnap

Kubai kenyér

Ezt a kenyeret Izek,zamatok blogján találtam. Csupán annyit változtattam menet közben, hogy csökkentettem a víz mennyiséget, nekem 2 dl bőven elég volt, de gondolom ez a liszttől függ.
Roppant egyszerű és roppant finom. Összességében egy óra alatt készültem el vele, ebből az effektív munkaidő  úgy 15 perc volt. Ilyen kis mennyiségeknél nem szoktam géphez nyúlni, egyébként is szeretek kézzel dagasztani, valahogy jobban érzem így a tészta állagát, mint amikor géppel készítem.


 Hozzávalók: 

500 g liszt, bármilyen jó lehet, az sem tragédia, ha nem kenyérliszt
2 kávéskanál só
1teáskanál cukor
25 g élesztő
2 dl meleg víz
1 kisebb marék lenmag
kevés zabpehely a szóráshoz



A lisztet elkeverjük a felfuttatott élesztővel, sózzuk és folyamatosan hozzádolgozzuk a meleg vizet. Amikor kezd tésztává összeállni, beleszórjuk a lenmagot és tovább dagasztjuk. Közepesen kemény tésztát kell, hogy kapjunk. Lefedve 40 percig kelni hagyjuk, majd lisztezett deszkán átdolgozzuk a tésztát. Gömbölyű cipócskát formázunk belőle és sütőlapra helyezzük.Tetején éles késsel kis kereszt alakú bemetszést ejtünk, bekenjük meleg vízzel és megszórjuk a zabpehellyel. 
Hideg sütőbe tesszük, és a hőfokot beállítjuk 200 fokra, az időt pedig 40 percre. Kisülés után rövid ideig pihentetjük, mi langyosan ettük.
Tömör, ropogós héjú cipó lesz belőle.  


4 megjegyzés:

Mági írta...

Nagyon örülök, hogy elégedett vagy. Mikor feltettem ezt a receptet, azt jósolták, hogy tarolni fog, hát én is ezt reméltem, mert nagyon könnyen elkészíthető és finom!

Mági írta...

Csak annyi megjegyzés, hogy az élesztőt nem muszály felfuttatni! csak ha úgy akarod! Bővebben a leírást, megtalálod nálam.

Életünk és ételeink írta...

Óh, tényleg nagyszerű!! Azt hiszem a kelt és kenyér tésztafélék a kedvenceim. Ez pedig most a kedvencek kedvence!!

Mági írta...

Annyi gyönyörűséget készítesz!
Visszajövök olvasni.