2011. január 31., hétfő

Jázmin rizs

Évek óta csak kínai Jázmin rizst használunk. Tény, hogy nem olcsó, de az Ázsia Centerben egész jó áron lehet kapni, igaz ugyan, hogy öt kg-os kiszerelésben. De mi nekünk öt kg?
Én olíván kicsit pirítom, majd a vízzel való felöntés után lestyánnal és petrezselyemmel fűszerezem. Természetesen sózom.
A Jázmin rizs nekem nem a saját űrmértéke kétszeresét, hanem a két és félszeresét veszi fel. Már eleve ennyit öntök rá. A kertemben van lestyán és petrezselyem, én a friss fűszernövényt belefőzöm, a végén pedig kidobom. Lestyán nélkül szerintem nem érdemes nekiállni, akkora különbség a lestyános és a nem lestyános között, mint ég és föld.
A Jázmin rizsnek van egy jellegzetes illata, aromája, illatos rizsként is hallottam már emlegetni. Önmagában is fogyasztható, annyira finom!

Nincsenek megjegyzések: