2011. január 31., hétfő

Tengeri saláta

Nos, a neve megtévesztő lehet. Karácsonykor ettünk először ilyen salátát. Na nem mintha bonyolult vagy különleges lenne, talán éppen egyszerűségébe rejlik a titka. "Megismerkedésünk" óta heti rendszerességgel kell készítenem, a gyerekek nagy kedvencévé vált.
Egy kg mirelit csemegekukoricát forró vízbe téve megfőzök. Amíg hűl és csepeg, lereszelek egy kisebb vagy közepes fej édes káposztát, két sárgarépát és két lila vagy fehér hagymát. A lereszelt zöldségeket hozzáteszem a kihűlt főtt kukoricához . Majonézt elkeverek pár csepp citromlével, kis porcukorral, sóval, fehérborssal és egy kanál tejföllel (a tejföl elhagyható), és hozzáöntöm a zöldségkeverékhez. Jól átforgatva összekeverem az egésze, és hideg helyre teszem.
Grillezett vagy natúr húsokhoz kiválóan illik, de mi magában is előszeretettel fogyasztjuk. A Lidl-ben kapható szezámmagos korpás kenyérrel a legfinomabb (szerintünk).
A hagyma választásánál nálam szempont, hogy ne legyen csípős, mert legkisebb fiam nem szereti, ha valami csípi a száját. Ezért használok albán fehér hagymát, esetleg lila hagymát.
Szombat este is gyorsan készítettem egy adagot, de a répa, amit a hűtőben találtam, már nem volt felhasználható állapotban. Viszont találtam egy nagy zellert, sima magyar zellert, amit a répa helyett tettem a salátába. Kicsit féltem aaz alapanyag módosítás miatt reklamációtól, de mondhatom, szinte még finomabb lett tőle! Senki nem reklamált, sőt. A fenti adag salátát hatan egy óra alatt megettük.

Nincsenek megjegyzések: